Active Antenna Amplifier Project – VAM

Update 14 juli:

De bij LZ1AQ bestelde antenne versterkers zijn afgeleverd bij Jan. De eerste stappen met de 3d-printer zijn gezet, de resultaten zien er veelbelovend uit. Het lijkt ons leuk en leerzaam om de actieve antennes samen op de VAM-avond te bouwen. Vanuit de VAM kunnen we helpen met: gereedschap, soldeerstation, krimpkous, netwerkkabel, connectors en flexibele verwarmingsbuis voor de loop antennes.  De materialen zijn tegen kostprijs beschikbaar.

Aanstaande maandag kunnen de kits worden afgehaald op de VAM-avond.

Update 14 juni:

Bij ons bezoek aan de Ham Radio bleek dat LZ1AQ er niet was met als gevolg dat we de spullen voor de actieve antenne dus niet mee konden nemen naar NL. We gaan nu het volgende proberen en dat is ze op het internet te bestellen. Ik kijk eerst even wat de kosten dan zijn en wat de verwachte levertijd is. Kortom we gaan er natuurlijk wat moois van maken, ook is er een 3d printer beschikbaar gekomen om de hulp stukken in eigen beheer te kunnen maken.

Active Antenna Amplifier via HAM RADIO Friedrichshafen

Tijdens de presentatie over de SDRplay op de afdelingsbijeenkomst in mei, was er veel interesse in de ontvangstantenne die Tijmen tijdens de demo heeft gebruikt. De antenne is gebouwd met behulp van de Active Antenna Amplifier van LZ1AQ.

Voor degene die de kit willen heeft Jan (PD0AUQ) aangeboden om ze volgende weekend op de beurs HAM RADIO Friedrichshafen in te kopen.

De loopantenne(s) zal je zelf moeten maken, bij genoeg belangstelling kunnen we dit ook samen doen op de VAM avonden bij Radio Club Bunschoten.

De kosten van de kit bedragen E89,- per stuk.

De kit bestaat uit:

  • Amplifier board (mounted and tested)
  • Control board (mounted and tested)
  • 6-pin Female connector for connection of remote control switches
  • Plastic ABS IP55 protected box
  • 3 mounting screws diam. 3.5 mm
  • Load resistor 100 ohms / 2W
  • Short service cable crimped with two RJ45 connectors
  • Spare RJ45 shielded plug connector
  • Spare RJ45 unshielded plug connector

Opgeven en informatie over betaling voor a.s. donderdag 20 juni 2019 bij jan.spierenburg@xs4all.nl